Nie da się ukryć – plakaty towarzyszą społeczeństwu już od wielu lat. Najpierw pełniły funkcję głównie informacyjną i reklamową. Nic w tym dziwnego, bo wyjściowo pochodziły od afiszy, czyli właśnie druków informacyjnych. Plakaty mają duże elementy graficzne, a mało tekstu. Często też mogą w ogóle nie zawierać tekstu, a przekaz w całości opiera się wtedy na obrazie. Plakat aktualnie przeniknął z przestrzeni publicznej, do tej typowo domowej. Wiele osób wykorzystuje te formę wyrazu, by nadać swojemu domowi więcej charakteru. Wnętrza stają się bardziej wyraziste.
Tematyka plakatów, czyli dla każdego coś dobrego
Plakaty to aktualnie bardziej sztuka, niż rzemiosło. Na stałe zagościły nie tylko na witrynach widocznych na ulicach, ale również we wnętrzach instytucji, przedsiębiorstw, a także domów. Wybierać można spośród wielu dostępnych wzorów, motywów, stylistyk i tematyk. Oto tylko niektóre z nich: sztuka abstrakcyjna, vintage, typografia, zwierzęta, wydruki grafiki, wine, studio selection, recycled, studio france, premium selection, muzyka, natura, obrazy do kuchni, obrazy dla dzieci, american scenes, architektura, icons, ilustracje, kosmos, line art, mapy, ludzie i portrety, moda, miejsca i miasta, fotografia, halftone, famous artworks, czarno-białe, czy botaniczne. Mnogość możliwości sprawia, że do każdego wnętrza znajdzie się odpowiedni plakat, który odmieni lub podkreśli jego wygląd.
Sam plakat to nie wszystko, czyli coś o ramach
Ramy są uzupełnieniem i podkreśleniem plakatu, który jest wewnątrz. Dobiera się je przede wszystkim w oparciu o format plakatu, ale także o design wnętrza, w którym mają się znaleźć. Wybierać można pośród różnych materiałów, z których wykonana jest ramka, ale również w bogatej palecie dostępnych kolorów. Plakat z ramą tworzą spójną jedność.